De uitgebreide versie met bronnen van het coververhaal: Vriend of vijand?
Leestips van Simone Doolaard, die we interviewden over haar baan als manager onderwijs en kwaliteit bij een schoolbestuur.
Het verhaal bij de foto die Martijn van de Griendt maakte op de Alan Turingschool.
De uitgebreide versie met bronnen van het onderzoek van Jan Kaldeway
Vier extra bronnen bij het artikel over historisch redeneren:
- Tim Huijgen, 'Contextualiseren kun je leren'
- Gerhard Stoel & Jannet van Drie, ‘Geschiedenis op maat’
- Gerard Ruijs e.a., ‘Denkvaardigheden toetsen met authentieke taken
- Michiel Voet, ‘Onderzoekend leren weinig ingeburgerd in geschiedenisles’
De uitgebreide versie met bronnen van 'Alles op een rij over... burgerschap (vo)'
Paul Kirschner geeft antwoord op de vraag: 'Wat maakt een topleraar?'
Nieuwe boeken en winacties in de BoekenWIJZER
Wat is de effectiviteit van onderwijstraineeships voor afgestudeerde academici?
Raakt de academische opleiding in het gedrang? Jo Kloprogge bespreekt het in zijn nieuwste blog.
Het is tijd voor taal! Waar is de waardering voor het C&M-profiel?
1 Didactief, september 2018
2 Vriend of vijand?
3 Leestips Simone Doolaard
4 Alan Turingschool: Een mooi, groot prinsesje
5 Leervoorkeuren niet negeren
6 Leren kijken met ogen van toen
7 Contextualiseren kun je leren
8 Geschiedenis op maat
9 Denkvaardigheden toetsen met authentieke taken: een uitwerking bij Maatschappijwetenschappen
10 Onderzoekend leren weinig ingeburgerd in geschiedenisles
11 Alles op een rij over... burgerschap (vo)
12 Wat maakt een topleraar?
13 boekenWIJZER
14 Etiket dyscalculie zinloos?
15 Trainees voor de klas: hoe doen ze het eigenlijk?
16 De academische opleiding in het gedrang?
17 Tijd voor taal!
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven