Onlangs verscheen Wat ik je nog zeggen wil, zestien brieven van docent Jasper Rijpma aan zijn dochter. Hij vervlecht zijn persoonlijke geschiedenis met lessen van denkers en dichters als Roemi, Nussbaum en André Hazes. Voor Didactief bewerkte hij het hoofdstuk over onderwijs/lesgeven.
Het internationale onderzoek IELS (International Early Learning and Child Well-Being Study) brengt kennis en vaardigheden van vijfjarigen in groep 1-2 in kaart.
De Sint Nicolaasschool in Haren nam deel aan de pilot van BliksemBende, een digitaal tutorprogramma voor groep 3 en 4 gericht op lezen, ontwikkeld door de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) en het Kohnstamm Instituut (KI).
Lees hier hoofdstuk 18 van het nieuwe boek van Hans Kaldenbach, Begrijpen en Begrenzen bij leerlingen en collega’s, 99 tips.
De Inspectie deelt herstelopdrachten uit aan scholen zonder dat daar een wettelijke basis voor is, blijkt uit onderzoek van hoogleraar Renée van Schoonhoven.
De arbeidsproductiviteit in Nederland groeit langzamer dan in andere Europese landen. Onderzoek toont aan dat onderwijs de grootste aanjager is.
In september publiceert Hans Kaldenbach een nieuw boek, Begrijpen en Begrenzen bij leerlingen en collega’s, 99 tips. Didactief brengt hoofdstuk 3 als voorpublicatie.
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven