De Inspectie deelt herstelopdrachten uit aan scholen zonder dat daar een wettelijke basis voor is, blijkt uit onderzoek van hoogleraar Renée van Schoonhoven.
De arbeidsproductiviteit in Nederland groeit langzamer dan in andere Europese landen. Onderzoek toont aan dat onderwijs de grootste aanjager is.
In september publiceert Hans Kaldenbach een nieuw boek, Begrijpen en Begrenzen bij leerlingen en collega’s, 99 tips. Didactief brengt hoofdstuk 3 als voorpublicatie.
Merel van Vroonhoven sprak op 13 juni de Herman Tjeenk Willink-lezing 2024 uit. Een prachtverhaal over haar leerlingen, maar ook over de eigen verantwoordelijkheid van leraren: pak je vak terug, wacht niet op de politiek.
Louise Elffers is benoemd tot voorzitter van de Onderwijsraad. Begin dit jaar gaf ze haar visitekaartje af in haar oratie als lector aan de Universiteit van Amsterdam.
De eerste conferentie over vakdidactiek in duurzaamheidslessen is een feit. Belangrijkste les: leer van elkaar.
De Kamerbrief van demissionair minister Paul over Herijking en sturing funderend onderwijs is een omslagpunt in het onderwijsbeleid. Eindelijk wordt een opening geboden om een bewezen ineffectief bestuursmodel te verlaten.
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven