De Onderwijsraad wil de overgang po/vo flink vertimmeren, blijkens het rapport Later selecteren, beter differentiëren. Slecht idee, schrijft Jan Drentje. Hij legt uit waarom het rapport rammelt.
Aanvullend leren heeft een slechte naam, blijkt opnieuw uit het jaarverslag van de onderwijsinspectie dat gisteren verscheen. Het zou vooral kinderen uit rijkere milieus bevoordelen.
Je kent het misschien wel, als je leerlingen vraagt wat ze later willen worden en ze enthousiast zeggen ‘iets met kinderen’. Henriëtte Pimentel was zo’n kind.
Wat hádden we onze congresbezoekers graag live ontmoet in Utrecht! Maar de coronamaatregelen hielden ons op afstand, ook onderling.
Cartoonist Danibal over een leraar die inspiratie heeft opgedaan.
OCW hanteert momenteel een subsidieregeling voor inhaal- en ondersteuningsprogramma’s. Het LEARN!
Werk je bij een school en zou je graag de hulp of begeleiding van een onderzoeker inschakelen? Of ben je onderzoeker en heb je een bijzonder onderzoeksproject voor scholen in de aanbieding? Stuur je oproep naar [email protected] o.v.v.
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven