‘Hoogbegaafde kinderen lopen cognitief voor, maar sociaal-emotioneel vaak achter.’ Het is een opmerking die Anja van der Velde als specialist hoogbegaafdheid in het po vaak hoort. Ze vindt het tijd deze hardnekkige mythe onder de loep te nemen.
Estella Griffioen is trainer en interim onderwijskundige op het gebied van blended learning en AI. Ze heeft als student alle sectoren gezien waar ze nu docenten en opleiders lesgeeft over hoe je technologie doordacht kunt inzetten.
Met haar masterthesis Leren door thematisch SPEL verbindt Esther Derksen-Middelhoven op subtiele wijze de kracht van wetenschap, literatuur en de liefde voor haar vak. Een persoonlijke hartenkreet in een onmiskenbaar academisch jasje.
Voor het opleiden van zij-instromers in het beroep is een goede samenwerking essentieel, stelt instroommakelaar Marion van Esch van PON. Door samen de risico’s te dragen worden meer leerwerkplekken gecreëerd en krijgen zij-instromers een zachte landing.
De leerlingen van maatwerkleerkracht en intern begeleider Laura von Schomberg hebben niet alleen baat bij meer bewegen tijdens het leren, maar het plezier neemt ook toe. Bewegen doet ook iets met het zelfvertrouwen.
Elke maand vertelt een practor hoe je een brug kunt slaan tussen onderwijs, onderzoek en beroepenveld. Deze keer: Catelijne van Middelkoop onderzocht hoe je studenten binnen het creatief vakonderwijs opleidt tot kritische en betekenisvolle makers.
Al Ghazali is trots op zijn geschiedenis. De school was de eerste islamitische basisschool in Nederland. Het managementteam van Al Ghazali werkt dagelijks aan een open, betrokken en ondersteunende cultuur, betoogt kwaliteitscoördinator Samira El Haddad.
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven