Artificiële Intelligentie (AI) kan onderwijs persoonlijker en inclusiever maken, stelt Roland Klemke, hoogleraar Technologie-ondersteund leren en innoveren. ‘Wees niet bang om ermee te experimenteren.
‘Toen ik net van de lerarenopleiding kwam, vormde de methode mijn leidraad bij het voorbereiden van mijn lessen. Maar na een paar jaar vroeg ik me af: wat wil ík nou dat mijn leerlingen leren?
Elke maand vertelt een practor over hoe je een brug slaat tussen onderwijs, onderzoek en beroepenveld. Deze keer: Sara Albone van Aeres MBO. Ze is gepassioneerd over de win-win van onderzoeksprojecten die bijdragen aan dierenwelzijn.
‘Jij hebt inclusief echt op je voorhoofd staan,’ zei een collega laatst nog tegen Nadia Danen. Haar school De Kroevendonk integreert regulier en speciaal onderwijs en dat past Danen als geen ander.
Elke maand vertelt een practor over hoe je een brug slaat tussen onderwijs, onderzoek en beroepenveld. Deze keer: Patrick Asmawidjaja helpt studenten van de opleiding Leefbare stad en klimaat, hun soft skills te ontwikkelen met een levensechte opdracht.
Geef context bij het leren van een moderne vreemde taal, zegt Nivja de Jong, hoogleraar tweedetaalverwerving en didactiek. Zo leren scholieren de taal beter te gebruiken.
Het onderwijs in Amsterdam is vol uitdagingen. Hoe werk je effectief en duurzaam aan goed onderwijs? Binnen ONA slaan gemeente, basisscholen en wetenschappers de handen ineen.
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven