Elke maand vertelt een practor hoe je een brug kunt slaan tussen onderwijs, onderzoek en beroepenveld. Deze keer: Franck Blokhuis van MBO Amersfoort. Hij organiseert onderzoek over de vraag hoe werkend leren het onderwijs kan versterken.
Neem als school de regie in een conflict met ouders, stelt Brechtje Paijmans, bijzonder hoogleraar conflictoplossing en rechtsbescherming in het onderwijs.
Zijn liefde voor geschiedenis bracht Rimmert Faber voor de klas. Nu is hij docent en schoolopleider op DENISE in Amsterdam, waar de leerlingen met hem weglopen. ‘Faber is niet alleen onze docent, hij is ook onze vriend!
Deze maand de wijsheid van leraar Maxe de Rijk: ‘Kijk naar potentie in plaats van schooladvies’.
Artificiële Intelligentie (AI) kan onderwijs persoonlijker en inclusiever maken, stelt Roland Klemke, hoogleraar Technologie-ondersteund leren en innoveren. ‘Wees niet bang om ermee te experimenteren.
‘Toen ik net van de lerarenopleiding kwam, vormde de methode mijn leidraad bij het voorbereiden van mijn lessen. Maar na een paar jaar vroeg ik me af: wat wil ík nou dat mijn leerlingen leren?
Elke maand vertelt een practor over hoe je een brug slaat tussen onderwijs, onderzoek en beroepenveld. Deze keer: Sara Albone van Aeres MBO. Ze is gepassioneerd over de win-win van onderzoeksprojecten die bijdragen aan dierenwelzijn.
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven