‘Jij hebt inclusief echt op je voorhoofd staan,’ zei een collega laatst nog tegen Nadia Danen. Haar school De Kroevendonk integreert regulier en speciaal onderwijs en dat past Danen als geen ander.
Geef context bij het leren van een moderne vreemde taal, zegt Nivja de Jong, hoogleraar tweedetaalverwerving en didactiek. Zo leren scholieren de taal beter te gebruiken.
Elke maand vertelt een practor over hoe je een brug slaat tussen onderwijs, onderzoek en beroepenveld. Deze keer: Patrick Asmawidjaja helpt studenten van de opleiding Leefbare stad en klimaat, hun soft skills te ontwikkelen met een levensechte opdracht.
Het onderwijs in Amsterdam is vol uitdagingen. Hoe werk je effectief en duurzaam aan goed onderwijs? Binnen ONA slaan gemeente, basisscholen en wetenschappers de handen ineen.
Dilek Tekin vluchtte uit Turkije en geeft nu wiskunde aan Nederlandse pubers. 'De namen van de leerlingen oefende ik met de conciërge.
Het water staat Amsterdamse scholen aan de lippen als het gaat om het lerarentekort. In het LerarenLab van ONA slaan onderzoekers en scholen de handen ineen om leraren te behouden voor de klas.
Deze maand het inzicht van leraar Jasper de Munck: ‘Zorg ervoor dat leerlingen actief begrijpend leren lezen.
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven