Elke maand vertelt een practor over hoe je een brug slaat tussen onderwijs, onderzoek en beroepenveld. Deze keer: Patrick Asmawidjaja helpt studenten van de opleiding Leefbare stad en klimaat, hun soft skills te ontwikkelen met een levensechte opdracht.
Geef context bij het leren van een moderne vreemde taal, zegt Nivja de Jong, hoogleraar tweedetaalverwerving en didactiek. Zo leren scholieren de taal beter te gebruiken.
Dilek Tekin vluchtte uit Turkije en geeft nu wiskunde aan Nederlandse pubers. 'De namen van de leerlingen oefende ik met de conciërge.
Het onderwijs in Amsterdam is vol uitdagingen. Hoe werk je effectief en duurzaam aan goed onderwijs? Binnen ONA slaan gemeente, basisscholen en wetenschappers de handen ineen.
Het water staat Amsterdamse scholen aan de lippen als het gaat om het lerarentekort. In het LerarenLab van ONA slaan onderzoekers en scholen de handen ineen om leraren te behouden voor de klas. Vijf vragen aan kartrekker Inge de Wolf.
Basisschool Wereldwijs in Amsterdam-Zuidoost biedt masterclasses voor collega-scholen over een formatieve aanpak. Door leerlingen te helpen zichzelf in te schalen, geef je ze inzicht in hun leerproces.
Deze maand het inzicht van leraar Jasper de Munck: ‘Zorg ervoor dat leerlingen actief begrijpend leren lezen.
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven