BLoggers over OnderwijsoNderZoek: onderwijswetenschappers vertellen over hun onderzoek en over de link met de praktijk.
Paul A. Kirschner is emeritus hoogleraar Onderwijspsychologie aan de Open Universiteit en gasthoogleraar aan de Thomas More Hogeschool (België).
Inge de Wolf is bijzonder hoogleraar Onderwijssystemen aan de Universiteit Maastricht, directeur van Education Lab en is werkzaam bij het NRO.
Ferry Haan is docent aan de master Leraar economie aan de Hogeschool van Amsterdam. Tussen 2015 en 2019 was hij geassocieerd lid van de Onderwijsraad. Hij promoveerde in 2018 aan de Universiteit van Amsterdam op excellentiebeleid in het vo.
Jacques Dane is historicus en hoofd collectie en onderzoek van het Nationaal Onderwijsmuseum in Dordrecht.
Prof. dr. Gert Biesta is hoogleraar aan de Maynooth University in Ierland, alsmede bezoekend Professor aan de NLA University College & University van Agder, Noorwegen. Hij bezet de NIVOZ leerstoel voor de pedagogische dimensies van onderwijs, opleiding en vorming aan de Universiteit voor Humanistiek.
Arnold Jonk is bestuurder in het Amsterdamse basisonderwijs bij STAIJ. Eerder werkte hij bij de onderwijsinspectie en het ministerie van OCW.
Louise Elffers is lector Kansrijke schoolloopbanen in een diverse stad (HvA), onderzoeker bij Onderwijswetenschappen (UvA) en directeur van het Kenniscentrum Ongelijkheid. Ze schreef De bijlesgeneratie.
Jan van de Ven is programmamanager bij ResearchED Nederland en leraar po. Hij was medeoprichter van PO in Actie en het Lerarencollectief.
Prof. dr. Sietske Waslander is als hoogleraar Sociologie verbonden aan TIAS School for Business and Society. Binnen het GovernanceLAB verricht zij onderzoek naar sturing en governance in het onderwijs, en participeert ze in de longitudinale landelijke evaluatie van Passend onderwijs. Ze geeft onderwijs in verschillende TIAS opleidingen. Waslander is kroonlid van de Onderwijsraad.
Caroline Wisse is docente Nederlands op het Globe College, een vmbo brede school in Utrecht voor basis, kader en tl en klas 1 en 2 havo kans. Ze is lid van de Kennistafel Effectief Leesonderwijs, een initiatief van de PO-raad, VO-raad en het NRO en zit in de klankbordgroep van leraren van het NRO. Haar specialisaties zijn leesbevordering en woordenschat.
René Kneyber is docent wiskunde en auteur van Orde houden in het voortgezet onderwijs en De Orde generator. Hij is initiatiefnemer en redacteur van Het Alternatief en is lid van de Onderwijsraad.
Eline is leraar in groep 1/2 op een basisschool in de Randstad. Ze heeft de academische pabo afgerond en een master onderwijskunde op zak.
Laura van Breen werkt als leraar groep 7 op een basisschool in de binnenstad van Den Haag.
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven