Ben Feringa geeft leestips. Didactief interviewde hem in juni 2022 over het belang van nieuwsgierigheid.
PIRLS en TIMSS kennen we allemaal. Weten waar je staat als land is één ding, maar hoe kan het beter? De IEA levert boter bij de vis.
Magie en psychologie: Lucy Strange weet het in haar vierde jeugdboek weer vakkundig te combineren.
Hoe leren we leerlingen actief na te denken over hun eigen leerproces? Met formatieve werkvormen die ook de ervaren leraar genoeg te bieden hebben.
Deze maand in D to go: Toolkits van het NPO op onderwijskennis.nl, lastige leraren in het museum, een dienstweigerende jongere, 7 geloofsportretten op ditgeloofik.nl en meer.
Interessant inzicht in belangrijke denkers over wetenschap, al had Biesta de relevantie voor het Nederlandse onderwijs en onderzoek veel duidelijker kunnen maken.
Kneyber en collega’s zetten de formatieve cyclus zeer helder uiteen.
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven