Inge de Wolf is bijzonder hoogleraar Onderwijssystemen aan de Universiteit Maastricht, directeur van Education Lab en is werkzaam bij het NRO.
Geef de leraar zijn vak terug
13-06-2024 -
Het is tijd dat leraren de regie nemen. Verzet je tegen idiote ideeën als bewegend leren en maak zelf mooie lessen.
Kennisrijke methoden
04-04-2024 -
Inge de Wolf pleit voor een centrale plek met onafhankelijke en betrouwbare informatie over lesmethoden.
Iedere leraar gelijk?
29-02-2024 -
Om te kunnen leren van de toppers, moet je vakmanschap niet alleen erkennen, maar ook herkennen.
Mening of bewijs?
25-01-2024 -
Goedgelovigheid en georganiseerde twijfel doen het onderwijs veel kwaad, ziet Inge de Wolf.
All together now!
07-12-2023 -
Leraren die samenwerken met collega’s zijn gelukkiger, gezonder en doen hun werk beter.
Meer geld?
08-11-2023 -
Studies naar financiële prikkels voor leraren zijn licht positief, maar gemengd.
Schoolleiders
07-09-2023 -
In andere landen worden schoolleiders met gericht beleid ondersteund, juist omdat ze een van de belangrijkste actoren in het onderwijs zijn.
Stop met lesgeven op drie niveaus
27-06-2023 -
Lesgeven in niveaugroepen is een nobel streven, maar werkt niet in de praktijk.
Huppelend rekenen
11-05-2023 -
De combinatie van bewegen en leren klinkt ongelooflijk aantrekkelijk.
De kunst van dingen laten
02-03-2023 -
Wat kunnen we in onze school beter níet meer doen? Een krachtige vraag, ontdekte Inge de Wolf in Londen.
IJsjes en hamers
26-01-2023 -
Als je handelt voordat je weet wat het probleem is, ga je de mist in.
Het nieuwe goud
10-11-2022 -
Vaak hoor je ronkende loftuitingen op leraren en hun belang.
Scholen als ‘eigen bubbels’
06-10-2022 -
Goed onderwijs is het belangrijkste middel tegen de negatieve effecten van segregatie.
Hoge verwachtingen: hoe dan?
08-09-2022 -
Goed onderwijs is de beste remedie tegen kansenongelijkheid.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief!
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!