Inge de Wolf

Inge de Wolf is bijzonder hoogleraar Onderwijssystemen aan de Universiteit Maastricht, directeur van Education Lab en is werkzaam bij het NRO.

Geef de leraar zijn vak terug

13-06-2024 - Het is tijd dat leraren de regie nemen. Verzet je tegen idiote ideeën als bewegend leren en maak zelf mooie lessen.

Kennisrijke methoden

04-04-2024 - Inge de Wolf pleit voor een centrale plek met onafhankelijke en betrouwbare informatie over lesmethoden.

Iedere leraar gelijk?

29-02-2024 - Om te kunnen leren van de toppers, moet je vakmanschap niet alleen erkennen, maar ook herkennen.

Mening of bewijs?

25-01-2024 - Goedgelovigheid en georganiseerde twijfel doen het onderwijs veel kwaad, ziet Inge de Wolf.

All together now!

07-12-2023 - Leraren die samenwerken met collega’s zijn gelukkiger, gezonder en doen hun werk beter.

Meer geld?

08-11-2023 - Studies naar financiële prikkels voor leraren zijn licht positief, maar gemengd.

Schoolleiders

07-09-2023 - In andere landen worden schoolleiders met gericht beleid ondersteund, juist omdat ze een van de belangrijkste actoren in het onderwijs zijn.

Stop met lesgeven op drie niveaus

27-06-2023 - Lesgeven in niveaugroepen is een nobel streven, maar werkt niet in de praktijk.

Huppelend rekenen

11-05-2023 - De combinatie van bewegen en leren klinkt ongelooflijk aantrekkelijk.

De kunst van dingen laten

02-03-2023 - Wat kunnen we in onze school beter níet meer doen? Een krachtige vraag, ontdekte Inge de Wolf in Londen.

IJsjes en hamers

26-01-2023 - Als je handelt voordat je weet wat het probleem is, ga je de mist in.

Het nieuwe goud

10-11-2022 - Vaak hoor je ronkende loftuitingen op leraren en hun belang.

Scholen als ‘eigen bubbels’

06-10-2022 - Goed onderwijs is het belangrijkste middel tegen de negatieve effecten van segregatie.

Hoge verwachtingen: hoe dan?

08-09-2022 - Goed onderwijs is de beste remedie tegen kansenongelijkheid.

Click here to revoke the Cookie consent