Scholen zouden tijdelijk mensen kunnen inhuren om de corona-achterstanden weg te werken. Maar ze missen de expertise, het netwerk en de flexibiliteit. En dus zullen onderwijsondernemers garen spinnen bij de 8,5 miljard.
Anton Horeweg geeft leestips. Didactief interviewde hem over lesgeven in coronatijd en worstelende leerlingen.
Een plusklas zou begaafde leerlingen cognitief én sociaal vooruithelpen. Onderzoek van de Universiteit Utrecht laat zien dat dit genuanceerder ligt.
Wat hádden we onze congresbezoekers graag live ontmoet in Utrecht! Maar de coronamaatregelen hielden ons op afstand, ook onderling.
Zitten Amalia, Alexia en Ariane op het vwo dankzij alle bijles die de prinsesjes krijgen? Keer die vraag liever om: wat als we net zo veel zouden investeren in alle andere leerlingen?
Hele generaties Schiedamse leerlingen heeft ‘mees groep 8’ Anton Horeweg lesgegeven. Dit voorjaar verschijnt zijn naslagwerk Handboek gedrag op school.
Springend sommen maken, extra gymlessen of instructie volgen op een wiebelkruk: steeds meer scholen koppelen beweging aan leren. Maar wat levert dit nou echt op? Didactief ging in between lockdowns langs bij twee scholen (po en vo) en sprak met onderzoekers.
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven