Didactief in mei 2021

 

Veerkracht

Bij Springer verscheen een internationale publicatie over veerkracht van leraren. Marjon Fokkens (Rijksuniversiteit Groningen) leverde een bijdrage. Daar wilden we – zeker tijdens deze pandemie – meer van weten.

 

Rekenen/wiskunde
 

Leerplanontwikkelaar Marc van Zanten vertelt over de nieuwe domeinbeschrijvingen rekenen en wiskunde voor het basisonderwijs. Goed om te weten, want ze dienen als input voor inspectieonderzoek. Een voorbereid mens…

 

 

 

Persoonsvorming? Ja!


Martijn Meeter pleitte in de vorige Didactief om persoonsvorming te laten varen als doel van onderwijs (zie Weg met persoonsvorming!, maart 2021). Gert Biesta schrijft een repliek.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

AERA


Didactief kijkt online mee op de grootste onderwijsonderzoeksconferentie ter wereld, dit jaar met het thema accepting educational responsibility, en doet verslag.
 

 

Word abonnee

De voordelen van een abonnement op Didactief

  • Iedere maand Didactief in de brievenbus.
  • Toegang tot het online archief, waarin alle artikelen vanaf 2003 doorzoekbaar zijn op trefwoord.
  • Korting op boeken, workshops en cursussen.

Word abonnee

Didactief brengt onderzoek en praktijk met elkaar in contact. Lees over de laatste onderzoeksresultaten en de nieuwste trends. Ontdek hoe de ideeën en oplossingen die de wetenschap aandraagt zich houden in de klas, krijg meer inzicht in gedrag en interesses van leerlingen en doe talloze nieuwe ideeën op. Het eerste jaar ontvang je al tien nummers en toegang tot alle online artikelen voor slechts € 37,50.

Word abonnee
Click here to revoke the Cookie consent