Didactief in juni 2022

 

Stille reserve


In grote steden als Amsterdam en Rotterdam zitten veel leerlingen uit tweede- of derdegeneratie-migrantengezinnen in de klas, maar ze staan slechts zelden zelf voor het digibord. Hoe kunnen we scholen helpen deze stille reserve beter te werven en te behouden?

Referentieniveaus

De basisvaardigheden zijn niet op orde, volgens overheid en onderzoekers. Te weinig leerlingen halen de referentieniveaus 1F, laat staan de streefniveaus 1S. Evaluatie van de referentieniveaus leidt tot aanbevelingen.

 

Burgerschap
Burgerschapsonderwijs kan beter. In samenwerking met de Academische Werkplaats Sociale kwaliteit besteden we aandacht aan informatie en materialen voor scholen, en delen we kennis uit recent en lopend wetenschappelijk en praktijkonderzoek

 

Amsterdam-West

De Timotheusschool heeft een ‘moeilijke’ leerlingenpopulatie. Leraren doen er hun stinkende best, voor, tijdens en na corona. Didactief nam een kijkje. Wat hebben ze nodig?



.

Click here to revoke the Cookie consent