In ben voormalig inspecteur basisonderwijs en herken de spagaat waarin een inspecteur zich soms bevindt. Zeker omdat inspecteurs niet voldoende getraind worden in: hoe ver kan je gaan, welke beren kun je tegenkomen? En hoe reageer je daarop? En als we uitgaan van: je moet je regelmatig up-graden, dan denk ik dat de inspecteurs onvoldoende getraind zijn in het voeren van gesprekken met bestuurders. Een bestuur is een ander kaliber mens dan een directeur van een school. En.... hoe doe je dat vanuit Vreedzame Communicatie? De heer Welp zou daar meer aandacht voor moeten vragen bij de inspectieleiding, want hier is veel te winnen! In mijn tijd kregen we over allerlei zaken heel veel informatie, echter over hoe je een en ander ging communiceren met de directeur, het team heb ik bij de inspectie niets geleerd! Ik ben dus nu expert in Vreedzame communicatie en geef trainingen in scholen. Ben graag bereid dat ook bij de inspectie te doen!
T.H Rentenaar
1 Georganiseerd wantrouwen (4): De staat van het toezicht
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven