Wij vragen ons af waar deze informatie vandaan komt, aangezien wij, als leerlingen, het heel anders beleven. De school loopt te koop met hun ‘innovatieve’ ontwikkelingen en persoonlijke support, ervan uitgaande dat alles te bespreken valt en dat leerlingen veel inspraak hebben op het schoolbeleid. Echter is dit het zoveelste valse bericht: menig leerling is namelijk zeer ontevreden over hoe zaken op het Hyperion Lyceum geregeld zijn en worden afgehandeld. Vooral in de bovenbouw speelt dit, geen enkele belofte wordt ook echt gehouden en vooral in de communicatie zit een fout. Daarnaast heeft de school zich zo ontwikkeld dat het nu voornamelijk een school is voor hoogbegaafde leerlingen. Wij willen voorstellen dat jullie i.p.v. met de leraren te praten, juist naar de leerlingen gaan.
Leerlingen uit de vijfde klas van het Hyperion Lyceum, Amsterdam-Noord.
Deze ingezonden brief stond in Didactief, oktober 2017.
Lees ook het artikel 'Doelen voor de toekomst'.
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven