Nieuws

Werven: zo kan het ook!

Tekst Ans Compaijen
Gepubliceerd op 06-12-2017 Gewijzigd op 14-12-2017
Hoe bereik je toekomstige leerlingen? Lees over de aanpak van Juf Linda Kind, Helden voor de klas en de Katholieke Pabo Zwolle. 

Leerlingen werven zelf via Youtube

Juf Linda Kind verlaat basisschool Sabina van Egmond in Oud-Beijerland. Ze wordt directeur van De Wegwijzer in Piershil, waar ze als kind zelf op zat. Haar klas besluit op een originele manier op zoek te gaan naar een nieuwe meester of juf. De leerlingen nemen een youtube filmpje op, waarin ze vertellen wat voor klas ze zijn. De film is op YouTube ruim zevenhonderd keer bekeken.
Http://tinyurl.com/YouTube-Linda-Kind

Opwarmen met imagocampagne

De campagne ‘Helden voor de klas’ daagt scholieren uit om het leraarschap te overwegen en voor de pabo te kiezen. Zij kunnen onder meer testen of het leraarschap bij hen past. In video’s vertellen leraren over hun vak. Helden voor de klas is er ook voor het voortgezet onderwijs. Volg Facebook, Instagram en YouTube,
heldenvoordeklas.nu.

Samenwerken met bedrijven

In Drenthe werkt de Katholieke Pabo Zwolle samen met onder andere de Rabobank om medewerkers die door sluiting afscheid nemen van de bankensector om te scholen voor een baan in het po.

Dit artikel verscheen in de special 'Leraren: We hebben ze hard nodig'. Deze special is gemaakt in opdracht en met financiële bijdrage van het Arbeidsmarktplatform PO, expertisecentrum op het gebied van de arbeidsmarkt in het primair onderwijs, van en voor werkgevers en werknemers.

 

Verder lezen

1 Leraren, we hebben ze hard nodig!

Click here to revoke the Cookie consent