‘De Amerikaanse media-educatiegoeroe Renee Hobbs bespreekt in dit handboek onderwerpen als nieuws en informatie, internet, mediaconsumptie en -verslaving. Het biedt de instrumenten om studenten mondiger te maken, maar ook te beschermen wanneer ze door onze steeds complexere mediaomgeving navigeren.’
Renee Hobbs, Media Literacy in Action: Questioning the Media. Rowman & Littlefield, 2021, ca. € 73,00.
‘Doortje Smithuijsen geeft een interessante inkijk in het dagelijks leven van jonge influencers op sociale media. Ze geeft antwoord op de vraag wat de digitale wereld zo interessant maakt voor de huidige generatie jongeren.’
Doortje Smithuijsen, Gouden bergen. Het portret van een digitale generatie. De Bezige Bij, 2020, € 21,99.
‘In deze leuke serie zoekt presentator Jard Struik antwoorden op vragen over digitale media en kunstmatige intelligentie. Media-educatie in entertainmentvorm!’
De Dikke Data Show (NPO Zapp).
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven