Stok achter de deur

Eerst was er op 6 oktober de Kamerbrief van Dekker en Bussemaker met als conclusie dat de scores op het mbo dusdanig beneden de maat waren dat 'we (...) op dit moment niet het vertrouwen hebben dat het verantwoord is om met ingang van dit studiejaar in het mbo het resultaat op de rekentoets te laten meetellen voor het behalen van het diploma. Daarbij staat voor ons centraal dat leerlingen niet de dupe mogen worden van slecht rekenonderwijs.'Best een vreemde redenering als je bedenkt dat juist die rekentoets, aldus het mantra van de bewindslieden tot dan toe, het instrument was om slecht rekenonderwijs mee te bezweren. Of, om nog maar eens uit het...

Benieuwd naar de rest van het artikel?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen op Didactief, inclusief persoonlijk profiel om artikelen makkelijk te selecteren, delen en bewaren.