Welke verschillen en overeenkomsten zijn er tussen het lezen van papier en van het scherm, en hoe kan het leesonderwijs hiermee omgaan?
Zonder relatie geen prestatie. Dat is de boodschap die Iliass El Hadioui met zijn programma De Transformatieve School meegeeft. Pas als leerlingen zich thuis voelen op school, gaan ze leren.
Elke maand vertelt een practor over hoe je een brug slaat tussen onderwijs, onderzoek en beroepenveld. Deze keer: Geert Jan van Ouwendorp wil met interactieve technologie het onderwijs verrijken.
Deze maand het inzicht van leraar Rinke Prooi-Reijnhoudt: ‘Plan meerdere rustmomenten in.
Alle kinderen en jongeren verdienen het om het plezier in lezen te ontdekken. In deze special vind je inspirerende voorbeelden uit de praktijk.
Laat jongeren zien waar vooroordelen, uitsluiting en discriminatie toe kunnen leiden, stelt bijzonder hoogleraar Holocausteducatie Marc van Berkel. ‘Genocide ontstaat niet vanzelf.
Scholen geven op totaal verschillende manieren vorm en inhoud aan het thema duurzaamheid. Twee voorloper-besturen gingen samen in gesprek over hun ambities en activiteiten.
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven