De gemengde en theoretische leerweg worden in 2024 samengevoegd tot één nieuwe. Een praktijkgericht programma moet leerlingen beter voorbereiden op hun vervolgonderwijs. De eerste pilotscholen zijn in september gestart, iedereen kijkt reikhalzend uit naar hun ervaringen.
Als onderwijswetenschapper word je in het publieke debat nogal eens tegenover de leraar gezet. Onterecht, stelt Louise Elffers in deze afscheidscolumn.
Duurzaam je onderwijs verbeteren: hoe doe je dat? Inge de Wolf selecteert de leerzaamste studies over dit onderwerp van afgelopen jaar.
Boekenwurm Martin Dogger, leerkracht op de Meester G. Propschool in Lochem, strijdt met De Leesknokploeg tegen de ontlezing.
Harrie van de Ven is bestuurder van Optimus PO. Hij spreekt met Didactief over onderwijskwaliteit, kijken naar je eigen kunnen en je zaken op orde hebben.
In de Tweede Kamer werd op 10 november een rondetafelgesprek gehouden over kansenongelijkheid, onderwijsachterstanden en segregatie. Melanie Ehren, hoogleraar aan de VU, deelt haar inbreng met de lezers van Didactief.
Orgelklanken in het Onderwijsmuseum?
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven