Scholen zorgen niet per se voor sociale binding, blijkt uit onderzoek.
Iedere maand in ons blad: de cartoon van Danibal. Dit keer over natuuronderwijs.
Straffen en vernedering kennen op school een lange geschiedenis, met het ezelsbord en de plak als twee van de meest beruchte lijfstraffen. Vernederen is onwenselijk. Maar waarom eigenlijk?
Met hier de fantastische fotografische bijdragen van Martijn van de Griendt, Julie Wevers, Joost Bataille, André Ruigrok en Rosa Verhoeve.
Dove kinderen lopen achter in hun sociaal-emotionele ontwikkeling. Hoe werkt dat?
In coronatijd maakt onderwijsonderzoek meer verschil dan ooit. Al hebben niet alle studies evenveel impact op beleidsmakers.
Corona zorgt voor een ongekend lastig begin van 2021. Desondanks proberen wij thuis en online de slingers op te hangen. 2021 gaat een feestelijk jaar worden: Didactief bestaat vijftig jaar en dat willen we vieren (en wat voelt het goed dat minister Arie Slob en vicevoorzitter van de PO-Raad Anko van Hoepen ons van harte feliciteren in de jubileumspecial!
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven