FOEKJE VERHÜLSDONKDecaan en onderzoeksdocent I Montessori Scholengemeenschap I Amsterdam I Onderzocht de reacties van MSA-docenten op het nieuwe toetsbeleid dat de schoolleiding wilde invoeren I
|
FRANK KAMPERSDocent geschiedenis I Berlage Lyceum I Amsterdam I Onderzoekt aan welke ontwerpeisen burgerschapsprojecten voor 2-vwo tijdens de jaarlijkse projectweken moeten voldoen, om leerlingen hiervoor te motiveren I
‘Na een drukke toetsweek willen leerlingen liever wat uitrusten. De inzet voor een burgerschapsprojectweek wisselt dan sterk. Hoe motiveer je ze hiervoor? Door literatuuronderzoek heb ik een aantal ontwerpeisen gevonden dat een sterk positieve invloed heeft. Bijvoorbeeld: als docenten zelf gemotiveerd zijn voor een project, dragen zij dat over op de leerlingen. Keuzevrijheid, zelfstandig werken en het creëren van verbondenheid tussen docent en leerling helpen ook. Tijdens de projectweek zou ik veldonderzoek doen en de ontwerpeisen toetsen, maar dat gaat door de coronapandemie niet door. |
JAC. DE WITLeerwerkcoach I ROC I Amsterdam I begeleidt ROC-leerlingen die moeite hebben om zelfstandig aan een stage te komen. Onderzoekt met Sergej Sheer en Ron Fokker (mbo college Amsterdam Zuidoost) een begeleidingsmethodiek binnen een hybride leeromgeving I
|
SERGEJ SHEERDocent handelsvakken en rekenen I ROC I Amsterdam I Onderzoekt met collega’s Jac. de Wit en Ron Fokker (mbo college Amsterdam Zuidoost) ontwerpprincipes voor een begeleidingsmethodiek binnen de hybride leeromgeving I
|
Dit artikel verscheen in de special van Didactief, juni 2021.
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven