Onderzoek

Gezocht...leerlingen en docenten

Tekst Eline Geus
Gepubliceerd op 09-04-2018 Gewijzigd op 21-06-2018
Leerlingen vinden begrijpend lezen vaak lastig, ook in het voortgezet onderwijs. Aan de Universiteit Utrecht doen we onderzoek naar hoe leerlingen én docenten het begrijpend leren lezen reguleren en in hoeverre docenten het tekstbegrip van hun leerlingen goed inschatten.

Daarvoor zijn we op zoek naar docenten talen, zaakvakken, biologie, natuur- en scheikunde die met 2/3/4/5 vwo of 4/5 havo willen meedoen. Dit houdt in dat je het werk van een aantal leerlingen bekijkt (tijdsinvestering: ongeveer een uur); voor de leerlingen neemt het onderzoek twee lesuren in beslag. Als deelnemende docent krijg je een VVV-bon ter waarde van vijftig euro en een persoonlijke rapportage over je eigen inschattingsvaardigheden.

Meedoen kan tot uiterlijk juli 2018. Neem contact op met Janneke van de Pol, [email protected].

Dit artikel verscheen in Didactief, april 2018.
 

Click here to revoke the Cookie consent