Hoe kun je trauma-gerelateerde symptomen bij jonge kinderen herkennen en duiden? Aan de Rijksuniversiteit Groningen hebben we daarvoor een instrument ontwikkeld: 'Risicofactoren en Beschermende factoren Trauma-Observatie Schoolse Situatie (ReBTOSS). We zijn nu bezig dit systematisch te testen in de praktijk en we zijn op zoek naar leraren uit groep 4 en 5 die hieraan mee willen werken.
We vragen je dan om, bij voorkeur nog voor de meivakantie, de ReBTOSS en nog twee vragenlijsten in te vullen voor een aantal leerlingen (7 of 8 jaar). Na het onderzoek ontvang je het definitieve ReBTOSS-instrument met handleiding. Vul je voor twaalf leerlingen in, dan ontvang je ook het boek De traumasensitieve school van Anton Horeweg.
Belangstelling?
Mail voor meer informatie naar Hanneke Leeuwestein, [email protected]
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven