Op zo’n moment kunnen we twee dingen doen: we wijzen het stuk af, omdat we het simpelweg niet met de auteur eens zijn, of we zetten onze eigen visie even opzij. En bekijken het artikel door een puur journalistieke bril: Sluit de auteur aan op actuele vraagstukken rondom onderwijs? Is de tekst voer voor debat? (want dat is Didactiefonline: tégen verkettering, voor debat). Roept iemand alleen maar wat, of geeft hij ook argumenten? Als het antwoord op minstens 2 van die vragen ‘ja’ is, pleit dat vóór publiceren. Want die tunnelvisie, daar waken we als redactie voor. Hoe tegenstrijdig dat soms ook voelt.
Leraren en onderzoekers vanuit verschillende hoeken en stromingen een platform bieden: dat is waar Didactief voor staat. We zijn altijd op zoek naar spraakmakende columns, blogs en praktijkverhalen. Dus wil je jouw (onderwijs)opvattingen delen, voel je dan welkom om voor ons te schrijven. En lees je een tekst waar je nekharen van overeind gaan staan? Laat het ons weten! Schrijf een reactie, in de vorm van een blog (we beloven dat je dan het grootste bereik hebt), of reageer onder een artikel of sociale media-post. We horen graag van je via [email protected]
Masja Lebouille (web-/adjunct-hoofdredacteur ad interim) en Monique Marreveld (hoofdredacteur)
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven