Meestal maakte hij zijn illustraties op basis van een artikel dat al geschreven was, maar het kwam ook nog weleens voor (deadlines, mensen, deadlines) dat hij het met een briefing van slechts enkele steekwoorden moest doen. Telkens kwam er weer een verrassende kijk op onderzoeksresultaten uit. Zoals de geschiedenisleraar die eigenlijk van die jaartallen af wil. Of de problemen van het beoordelen van kunstzinnige producten van leerlingen.
Begonnen als illustrator werkt Dijcks vanuit zijn Haagse studio inmiddels aan webdesigns en artdirection. Zijn ontwerpen zijn te zien in tentoonstellingen, op websites en in divers drukwerk. Vanaf september 2019 niet meer in Didactief, want elk interieur heeft uiteindelijk een keer verandering nodig. Maar vanaf deze plek driewerf hulde aan illustrator Frits Dijcks.
Geschiedenisleraren willen leerlingen meer bijbrengen dan alleen historische feiten. Didactief, november 2017.
Peer-feedback in vmbo-tl. Didactief, juni 2016.
Hoe geef je een cijfer voor een tekening of een muziekoptreden? Didactief, september 2015.
Het geheim van een goede leraar. Didactief, mei 2013.
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven