• Artikelen

    Leesprofiel geeft inzicht in interesses en vaardigheden

    Hoe beleven jouw leerlingen een boek en wat helpt hen om écht in het verhaal te duiken? Welke informatie over aanbieden en ondersteunen geeft dit jou als leerkracht?

    Lees meer
  • Artikelen

    Taal en inhoud versterken elkaar

    Werken op een Taalschool is bouwen aan kansen voor kinderen die soms alles kwijt zijn. Zij verdienen dezelfde leerdoelen als hun leeftijdsgenoten in Nederland, meent Daisy Mertens van Taalschool Panningen.

    Lees meer
  • Artikelen

    Weinig docenten geven persoonlijke feedback

    Feedback op persoonlijke kwaliteiten is voor velen een uitdaging, zo blijkt uit onderzoek vanuit het Lectoraat Didactiek van hoge verwachtingen van Hogeschool Rotterdam.

    Lees meer
  • Onderzoek

    De uitdagingen van het lesgeven

    Klassieker van de maand Cohen, D. K. (2011). Teaching and its predicaments. Harvard University Press.

    Lees meer
  • Artikelen

    Samen ontdekkend leren en proberen

    Feedback op persoonlijke kwaliteiten is voor velen een uitdaging, zo blijkt uit onderzoek vanuit het Lectoraat Didactiek van hoge verwachtingen van Hogeschool Rotterdam.

    Lees meer
  • Artikelen

    AI in het onderwijs: hulpmiddel of hype?

    Kunstmatige intelligentie (AI) is aan een snelle opmars bezig in het onderwijs. Vooral ChatGPT wordt door steeds meer leraren, schoolleiders en ondersteuners verkend.

    Lees meer
  • Artikelen

    Pleidooi voor de schoolbibliotheek

    Staatssecretaris Mariëlle Paul van primair en voortgezet onderwijs maakte in oktober 2024  bekend dat het kabinet 75 miljoen euro reserveert voor de versterking van schoolbibliotheken.

    Lees meer

Meer
Welk boek wil jij winnen?

De boekenWIJZER

Bekijk de onderwerpen Word abonnee

Kennisbundels van Didactief

Click here to revoke the Cookie consent