Het driedelige Leraar: een professie met perspectief biedt volop voer voor discussie. Het toont een rijke schakering aan ontwikkel- en loopbaanmogelijkheden. Maar de vraag is of sommige auteurs met hun bijdragen de kern van het beroep niet tekort doen. Hoelang hebben ze al niet meer voor de klas gestaan? Zijn ze niet gewoon – net als een vriend van mij die laatst weer ging lesgeven en behoorlijk schrok van de praktijk – vergeten hoe een klas ruikt en voelt? En klopt hun veronderstelling wel dat ontwikkel- en loopbaanmogelijkheden kunnen bijdragen aan een aantrekkelijker beroep, waarin leraren gedurende langere tijd hun passie en energie voor het leraarschap vasthouden? Misschien geldt dit voor degenen die al jaren in het...

Benieuwd naar de rest van het artikel?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen op Didactief, inclusief persoonlijk profiel om artikelen makkelijk te selecteren, delen en bewaren.