U hebt een paar keer ‘gehopt’ als schoolleider. Inmiddels zit u hier voor het vijfde jaar. Hoe lang moet je ergens zitten om van toegevoegde waarde te kunnen zijn? ‘Ik was ooit twee jaar schoolleider op een school in Amsterdam. Dat is te kort. Ik heb het liever niet over jaren, maar over cycli. Zo zijn we twee jaar geleden begonnen met een schoolplan. Een stichtingbreed traject, waarbij we het toenmalige strategisch beleidsplan kritisch onder de loep namen. De oude schoolplannen, bijna allemaal geschreven door externe instanties, leken allemaal inwisselbaar. Er kwam een eigen plan, gericht op de behoeften van de school en de wijk. In het schoolplan bepaalden we samen met het team de speerpunten voor...

Benieuwd naar de rest van het artikel?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen op Didactief, inclusief persoonlijk profiel om artikelen makkelijk te selecteren, delen en bewaren.