Nieuws

Didactief is genomineerd voor het beste onderwijsblog van 2019!

Tekst Redactie
Gepubliceerd op 13-12-2018 Gewijzigd op 13-12-2018
Elk jaar worden er prijzen uitgereikt voor de beste journalistieke artikelen over onderwijs. De nominaties zijn bekend: wel drie voor Didactief! 

Didactief is genomineerd voor de Fons van Wieringen Prijs 2019 voor het beste onderwijsblog!

Niet alleen het artikel Onderwijsonderzoek is niet voor luiwammesen van hoofdredacteur Monique Marreveld werd genomineerd, maar ook de artikelen Iedereen haat directe instructie (maar het werkt!) van Paul Kirschner en Hoe valide is het eindexamen Duits? van Martin Ringenaldus, die beide voor Didactief werden geschreven.

Andere kanshebbers in de categorie zijn Pascal Cuijpers, die schreef over de excelleerdrang in het onderwijs, en Casper Hulshof, die met zijn blog Wat scholen allemaal moeten werd genomineerd.

Voor de Nationale prijs voor de onderwijsjournalistiek zijn Hielke Jan Borger e.a. (Argos): De promotiefabriek, Michiel van Nieuwstadt (Onderwijsblad): Presteren met een gevoel van vrijheid, Joëlle Poortvliet (Onderwijsblad): Mogen we uit het hokje alstublieft?, Ingeborg van der Ven (Science Guide): #MeToo, seksuele intimidate in de academie, Anja Vink (Vrij Nederland): Een half jaar op het mbo en Johannes Visser (De Correspondent): Leraren verdienen al 10 jaar minder dan afgesproken (terwijl het geld er gewoon is) genomineerd.

Bekijk het volledige overzicht op http://www.onderwijsjournalistiek.nl/. De uitslag wordt op 24 januari tijdens de NOT (Nationale Onderwijstentoonstelling) bekend gemaakt.

Click here to revoke the Cookie consent